Wednesday 28 December 2011

آیا می دانید؟

آیا می دانید به ازای هر 1159 نفری که عضو صفحه فیسبوک شوی تلویزیونی پارازیت هستند، تنها یک نفر عضو پر کاربرترین صفحه فیسبوک طرفداران سازمان مجاهدین خلق هستند؟

این عدد برای صفحات فیسبوک محمدرضا شجریان، مملکته داریم، بیست و پنج بهمن و رضا پهلوی به ترتیب 420، 301، 106 و 83 هستند. یعنی در تمام موارد فوق (به جز رضا پهلوی)، کمتر از یک درصد. اینکه با این عدد و ارقام چگونه با کار گروهی منسجم موفق به تسخیر بالاترین شده اند، واقعاَ جای آفرین دارد.

شاید پاسخ دهند که عضویت در صفحه فیسبوک مجاهدین برای ایرانیان خطر دارد، اما این صفحه اطلاعات کاربران خود را از عموم مردم و حتی سایر کاربران مخفی می کند و در ثانی، عضویت در فیسبوک 25 بهمن و رضا پهلوی کمتر خطر ندارد. از آنجاییکه بیش از 3000 نفر تنها در اشرف به سر می برند، به نظر حقیر این عزیزان هیچ اطلاعی از اینترنت در پادگان مذکور ندارند وگرنه 684 عضو فیسبوک صفحه مجاهدین به مراتب بیشتر می شد. همین 684 عضو هم مجموع تمام اعضای ایرانی و خارجی هست (با گذری به این صفحه متوجه عضویت غیر ایرانی در آن خواهید شد، چیزی که درسایر صفحات اشاره شده ندیدم).
شاید هم طرفداران مجاهدین بگن که هیچ علاقه ای به فیسبوک ندارن، من هم می گم عیبی نداره، ولی به من هم خرده نگیرید چون در شرایط موجود راهِ دیگری برای مقایسه حدودی بین افکار عمومی نمی بینم (اگه شما راه بهتری سراغ دارید بگید). و در پایان شاید مورد گزند قرار بگیرم که "تو چرا می سوزی؟" یا "پس چرا اگه اینقدر کمن، فکر و ذکر ولی فقیه ارتجاع و امثال شما شده مجاهدین؟" و از این تیپ حرفها، من هم می گم که سوزشی در کار نیست (حداقل از جانب من، ولی وقیح رو نمی دونم)، مشکل من افزایش تعداد پست های تکراری این عزیزان در بالاترین و حملات سازمانی به لینک های مخالفان و این تیپ کاراست.
من در این مقایسه تنها یک صفحه از طرفداران جنبش سبز رو آوردم، تعداد صفحات مربوط به این جنبش بسیار زیاده، مشکلی که سازمان مجاهدین با آن روبرو نیست و به دلیل داشتن تشکیلات سازمانی در خارج از کشور می تونه صفحه فیسبوک رسمی داشته باشه و تمام طرفداراش تنها اون صفحه رو لایک کنن.